Nur Kasih…

nurkasih_episodic_topAssalamualaikum…

entry kali ni saya nak promote satu citer kat tv3 yang ditayangkan setiap hari jumaat jam9.00malam…Nur Kasih arahan Kabir Bahtia,kisah mengenai nilai cinta dan perngorbanan…saya start layan citer ni masa episod 3…layan kat website tv3 je…bile dah layan dari episod 1-3 saya sgt tertarik dgn citer ni…saya suka sgt dgn sinematografi dalam citer ni…byk element2 photography yg di praktik kan…scene pun lawa2…camera movement yg bagus…mood kaler dan lighting yg cun…menaikkan lagi emosi yg sgt touching…tak rugi follow citer ni…byk pengajaran,jln criter dia pun menarik,pelakon2 yg betul2 menghayati watak,dialog yg mendalam maksudnya…pelakon2 dlm Nur Kasih ni dibintangi oleh Tiz Zaqyah (Nur Amina) , Remy Ishak (Adam) , Fizz Fairuz (Aidil) ,Datuk Jalaluddin Hassan, Ummi Nazeera, Sharifah Sofia, Liza Othman dan Ayu Raudhah. lagu temannya pun saya suka…

pada yg tak pernah tgok citer ni…saya sarankan mari la tgok…kalau tak dpt tgok kat tv3 hari jumaat…bleh tgok kat cath up tv3,tp kena register dulu la…kalau malas nak register  search aje kat youtube…selamat menonton ye kawan2… 🙂

ni ader sket trailer citer NUR KASIH…

suka layan citer ni sorang2…dpt feel lebeh…hehehehee…

Lovely,
NurLi3y

9 Responses to “Nur Kasih…”

  1. Nah Download dan YouTube bagi mereka yang terlepas.

  2. Setuju dgn awak….saya pun suka citer Nur kasih ni sebb sinematography dia…dia buat stail creative photography…..dan ni dah mmg jadi stail Khabir Bhatia…klu awak follow semua citer kabir mmg mementingkan camera angle….mcm citer Cinta dan Sepi….tu lah keistimewaan Kabir….bila dia enhancekan elemen creative sinematography secara tak langsung dia dah tambah flavour citer ni…..lagi satu cara dia main lighting….dia tak byk guna direct ….ader sikit2 silloutte….tu buat lagi menarik….klu sapa2 layan citer Ayat2 Cinta…stail lighting dia ade sikit2 la cam citer tu…..Ayat2 Cinta mmg movie yg sgt creative…

    actually saya baru layan sekali jer citer Nur Kasih ni…tapi dah mula trpikat…

    bodent….

  3. bodent | smua cerita arahan khabir bhatia mmg saya layan pun… ;p

  4. justriezal Says:

    hehehehe…aku pon suker citer nie…biasa ar abg khabir yg direct scrip surely wife dia yg tulis huhuhuhuhuhu

  5. Nur Kaseh Says:

    Ini link Nur Kasih Episod 5….
    [video src="http://rapidshare.com/files/249413509/nurkasih_01_005_01_cft.flv" /]
    [video src="http://rapidshare.com/files/249411823/nurkasih_01_005_02_cft.flv" /]
    [video src="http://rapidshare.com/files/249411522/nurkasih_01_005_03_cft.flv" /]
    [video src="http://rapidshare.com/files/249409792/nurkasih_01_005_04_cft.flv" /]

  6. i heart kabir bahtia artwork, tp x sempat lg tgk drama ni, cam de influence drama indo je…

  7. khabir bahtia punya cinematography mmg best.. byk main natural light.. salute lah.. 😉

  8. jln cerita, photogrph n sume best tapi bila iklan lama sangat dari cerita. bosan nak tggu iklan hbs . .

  9. Hafidzkamaruddin aka HPP citer Nur Kasih bagi aku tak ada langsung pengaruh dari Drama Indon cuba tengok dulu baru komen.Stail sinematography yang menarik, dan cara dia menggunakan lighting pada drama tu memang creative.. dan pelakon yg dpt menghayati watak yang bagus tapi satu saja yang aku tak puas kenapa cerita Melayu pelakon lelakinya muka macam pecah pintu tengok pun aku nak termuntah pelakon perempuan dah ok cantik2 tapi pelakon lelaki memang tak sepadam.
    harap nanti ada pelapis baru yang ada rupa dan bakat…

Leave a comment