GlamRock???

fuh…2mlm berturut2 edit gambar2 nieh…beres juga akhirnya… ;p
seperti yg dijanjikan…ni la hasil photoshoot yg bertemakan GlamRock…pada asalnya plan kami nak shoot stail2 gothic…tp tak tau nape last2 minit rahim n the geng tukar konsep lak…sepatutnyer model 2org…tp model sorang gik sebuk menyiapkan costume tuk model pempuan pakai…hehehee…

saya tak budget pun yg rahim,rizal dan awie menyediakan costume dan props2 tuk photoshoot nieh…ingatkan nak shoot biasa2 jerk…skadar tambah make-up…tp sampai2 tempat shoot tgok2 mcm2 props ader…custome plak pergh…siap jahit2…rajin betul budak2 laki ni…hahahaa…saya dgn liza??? saya bwk kmera jerk…liza ada la bwk baju2 lebeh kot2 nak tukar…sebab kami ber2 ader dinner opis mlm tuh (rujuk entry di bwh)…majlis pun abes kul12mlm…balik rumah borak2 tido kul2pg…so takde la prepare2 sgt…bangun pagi pun lambat…asal plan nak kumpul kul8pg…tapi????? hahahahaaa…sorry la korang aku letih mlm tuh… ;p anyway…aku happy dpt bekerjasama ngan korang smua…dah lama aku nak buat photoshoot yg berkonsep2 mcm ni…terlaksana gak dgn ader nyer korang yg best… πŸ˜‰ sampaikan rizal sanggup panjat dinding tuh tuk taburkan daun2…thanks ejal…costume yg ko sediakan best ;p
liza??? hahahaa…tak sangka plak aku yg ko pandai nak posing2 nieh eh…
awie??? dulu pernah praktikal di department animation kat opis saya ni…tp tak pernah nak berborak…best jugak berkawan n berborak2 ngan ko ye awie…pandai ko make-up2 ni eh…aku pun turut jadi mak andam hari tuh… ;p
rahim??? bersiap sedia ngan projek kite lepas ni plak…hahahaa…aku suka gambar liza yg kibas kain kat tangga tu…aku jeles tak dpt shoot tuh… πŸ˜€
thanks pada korang sebab atas kerjasama yg sgt2 best…dan jugak pada yg belanja mkn minum hari tu…

penat dah taip…meh enjoy gambar2 nieh… πŸ˜‰
liza01

liza02

liza03

liza04

liza05

liza06

liza07

liza08

people2 behind the scene… πŸ˜‰

behindscene01

behindscene02

from left : rizal(costume designer), liza(glamrock model), NurLi3y(photographer), rahim http://parim.wordpress.com/Β (photographer)…front : awie (make-up)

kami budak2 baru nak belajar…sile la beri komen tuk kami perbaiki diri lagi…thanks korang yg sudi singgah ke sini… πŸ˜‰

Lovely,
NurLi3y

29 Responses to “GlamRock???”

  1. tu dia… liza watak ganaz …. cubaan yg bagus utk fotoshoot.. lepas nie buat watak kena bunuh lak …ade darah2.. πŸ˜€

  2. mfaridgeo Says:

    kat mana location ni?

  3. terkezut aku nengok liza………hahahahah macam tak percaye ajerrr

  4. undermysin Says:

    waa..chun2..nice 1

  5. o0sidekick0o Says:

    nizam: aha ganas la sgt…auuummmm ^^
    lain yg di ckp kat aku…lain yg diorg shoot…
    so sape2 nanti kalu si rahim mintak jadi model bersedialah korg dgn
    idea last minute ‘beliau’ huh

  6. wow, liza yg baju pink tu, so hot! o.d suka πŸ˜€ syabas and great work nurliey πŸ˜‰

  7. justriezal Says:

    sronok sgt…dh ader mcm2 idea dlm pala hotak aku..utk shoot akan dtg…he..he.. nmpk gaya kne gak aku cecepat beli mesin jait…hu..hu…

  8. o0sidekick0o Says:

    apizz: itu bukan liza la…liza camtu…ish ish..^^
    riezal: aha ko bli mesin yg boleh di bawe ke mana saje…
    kecik: wordpress hang laris sebb aku…muahahaha!

  9. wah..nice shot dr adik kecik kite…
    aku x puas ati coz de shot yg aku silap seting…
    tapi xpe?
    kite dpt jgk hasil walaupun x sehebat mane…
    tq liza.tq noli.tq awie.tq rizal.

    *aku x sabar for next shoot!

  10. caiyok la korang .. liza jadi model .. memang mantop

    πŸ™‚

  11. style style.. korang shoot kat mana nie ?
    cam best je location dia…
    hehehe next time ada buat camnie bitau lah ….

  12. hehehee…thanks korang yg drop komen…
    lokasi photoshoot ni kat lake view berdekatan ngan sjmc ss12 subang jaya…kat tempat org slalu joging2 tuh… πŸ˜‰

  13. aku suka photo no.6!

    pasni liza dpt job model2 . hehehhe. mesti ramai mintak sign kat itis. hehe

  14. gambar liza berlari n dauh jatuh tue mmg styleee…
    klau yg gamba daun tue klau buat half body cara gak tue..

  15. aku suke gambo 2nd last…tu baru glam….muahahaha!!!
    mak kene kurus kan badan lg…la elly..^^

  16. WOW!! Sungguh lain Liza nih!! Hehehe…very good attempt. Aku suka gambar dia lari ngan payung tu…yg tu style…and komen ikhlas dari aku la kan…walaupon aku ni tak terrer mana…hahaha…

    Maybe angle boleh improve lagi…daaan…untuk konsep yg ‘glam’ dan ala ala ‘dark’ ni…aku rasa setting bagi dia underexpose sket pon ok…takdela banyak sgt…maybe dlm 1/3 stop ker…kalau nak selamat, buat bracketing exposure ‘0’ ngan ‘-1/3’…ni tuk naikkan ‘shadow’ ngan ‘highlights’ kat muka model tu…unless kau nak main ‘dodge & burn’…and korang buat ni tgh hari ker? Lagi syiok kalau awal pagi dari 7.30 – 10 camtu…atau petang2…lam kul 5.45 sampai 7 camtu…sbb matahari tak terik sgt kat muka dan color gambar kau akan sgt berbeza…

    Tapi ni sekadar komen aku jer la kan…hahaha…

    CAYAK AH!! Costume, makeup, model, gambar semua best…konsep pon cun…ini la permulaan tuk gambar2 akan dtg yg akan meletup-letup…

    Lama-lama kita buat exhibition rama-ramai eh? πŸ™‚

    Panjang la plak komen aku nih….chet!!

  17. heheee…byk kelemahan lagik pun gamba2 nieh…
    yg liza lari tu dah crop sket…sebab nampak rizal tgh melarikan diri setelah melepaskan matel liza tuh… ;p xpression muka rizal pun best…hahahaaa…

  18. yan…thanks 4 comment…aku bab2 setting ni mmg hancus sket…mmg plan nak shoot pagi pun…tp sebab kitorang bangun lambat…pastu nak make up2 gik…insyaAllah pasni kan try improve gik…

    byk gik yg aku nak kena blajar nieh sebenarnya…hehehee…

  19. perghh…glam rock

  20. gituler kan..

    so bile nak amek i jadi model u all nie?

    i pose2 ala lolipop gitu?

    bleh?

  21. mantops la entry kali ni.. wa suka sgt2

    lain kali wat la lagi… xsabar nak tngu episode ke2

  22. putri kimura Says:

    alamak x sangka lizart ni leh jadi model rupanya.kalau aku tau la dari awal lagi nak offer dia jd model jenama baldi keluaran fatt thup trading…kahkah!!!

  23. hahahaa…sampai ati ko AG nak sruh liza jadi model jenama baldi…tak sesuai sungguh…hahahaa… ;p

  24. nice photo…gud job…bila laa leh dapat skill mcm anda…teringgin nk beli camera mcm tue…jangan lupa nanti kalau ada wat lagi ajak laa sekali…leh gak tau cara2 snap..apa2 pun semoga berjaya..

  25. xdeusfx | thanks 4 comment…but awat nyer jadi skema ber anda2 nieh???ehehehehe…ader next projek…tunggu kemunculan nye eh…masih dlm perancangan ;p

  26. salam..

    nice concept.. kalau dapat kesemua pakaian nyer hitam + make up berunsurkan gothic, pasti hasil lagi menakjubkan.. ditambah pulak dgn teknik pengcahayaan spt Strobist, pasti imej GlamRock akan lagi menonjol..

    apa2 pun, selamat maju jaya dalam bidang fotografi πŸ™‚

    * boleh pinjam ker model nie bersama dengan pakaian nyer? *

  27. zamdee | wasalam…
    thanks 4 comment…planning asal memang nak buat gothic stail…tp last2 minute tukar plak…kami smua baru lagik…then barang2 kami terhad jerk…skadar kmera n lens jerk…heheheee…

    tang pakaian mybe leh pinjam…but model nyer tak kot…sebab nya dia first time kena paksa ngan kami tuk jadi model…just tuk kawan2 jerk..heheee…sorry 4 that… πŸ™‚

Leave a comment